TINE strekker seg tilbake til 1881 da den første meieriforeningen i Norge ble etablert. TINE har deretter vokst seg fra å være en produsent av melk, ost og smør til å bli ett av Norges største næringsmiddelkonsern med en produktportefølje på over 500 ulike produkter.
I 1950 ble Gudbrandsdalosten G35 satt i produksjon og i 1956 begynte utviklingen av Jarlsberg. I 1992 laseres TINE som felles merkenavn for alle meieriprodukter, Norske meiereier ble til TINE Norske meierier. Senere TINE AS
Noen av Datterselskapene til TINE er Fjordland, Ostecompagniet, Fellesjuice og Diplom-is. De har også en del datterselskaper i Usa, storbritannia og skandinavia.
Felles verdier og etiske retningslinjer skal kjennetegne TINE, både internt og eksternt. Det vil si både i omgang med hverandre som kolleger og i møte med omverdenen skal verdiene prege samhandlingen. Disse verdiene er styrende i forhold til kolleger, naturen og samarbeidspartnere.
TINEs verdier er BEST:
-Bygge tillit
-Er endringsorientert
-Skaper resultater
-Tenker helhet
TINE sponser Landstreffet vårt!
Lær og les mer om TINE og produktene de har på nettsiden
http://www.tine.no/
facebook: http://www.facebook.com/tine
Spennande :-)
SvarSlett